Promoveren – een jaar verder

Hoe ziet het eerste jaar van een promotietraject er uit? Esther van Popta (beleidsadviseur Onderwijs & ICT bij het Service Centrum Onderwijs van de HAN) is vanuit de HAN gestart als promovenda bij de Universiteit Utrecht en beschrijft haar ervaringen.

How we think (and how we reflect)

Op mijn zoektocht naar een instrument om reflectievaardigheden te meten (een reflective questionnaire), merk ik dat veel onderzoekers zich baseren op de ideeën van Dewey. Met name naar zijn boek ‘How we think‘ uit 1933 (!) wordt veel verwezen. Voor mij aanleiding om me eens verder in zijn ideeën te verdiepen. In deze blog deel ik mijn 14 notes:

Op zoek naar een reflective questionnaire

Voor mijn onderzoek ben ik op zoek naar een vragenlijst over reflectieve vaardigheden. Om namelijk te meten in hoeverre E-PeerFeedback effect heeft op de reflectieve vaardigheden van studenten, moet ik natuurlijk om te beginnen weten op welk niveau ze bij de start zitten en waar ze staan na afloop van een periode met E-PeerFeedback. Ik ben er inmiddels achter dat […]

Kenniskwartier over promotieonderzoek

Kenniskwartier is een serie gesprekken met onderzoekers, promovendi, lectoren, docenten, studenten, managers of relaties over toegepast onderzoek bij de HAN. Justine van den Berg heeft mij gevraagd hieraan mee te werken en heeft een paar weken geleden een filmopname gemaakt. In de opname leg ik uit waar mijn promotieonderzoek naar de vraag “wat zijn de effecten van E-Peer Feedback (studenten […]