Doorlopende leerlijn feedback?

De dag stond al een tijd in mijn agenda, de eerste edcamp in Nederland, op zaterdag 5 oktober 2013 in Houten. Een fenomeen, overgewaaid uit de USA, een zogenaamde unconference. Geheel in de traditie van de edcamp ging ik zonder voorbereiding op zaterdagochtend vroeg onderweg. Buiten de koffie, thee en een heerlijke taart, zorgen de deelnemers voor de rest. Indien […]

Steeds meer aandacht voor Peer learning

Vorige week werd een masterclass georganiseerd rondom de tool peerScholar. Vorig jaar heb ik al eens over deze tool geschreven. peerScholar is een online peer assessment tool bedacht door professor Steve Joordens. Wegens omstandigheden kon ik zelf niet bij de bijeenkomst aanwezig zijn. Wel heb ik de dag erna een interessante chatsessie met Steve gehad, waarin we onze ideeën hebben uitgewisseld. […]

Presentatie onderzoek op EARLI 2013

Eind augustus mocht ik mijn onderzoek presenteren op Earli2013. Mijn presentatie was onderdeel van een symposium met als onderwerp ‘on formative feedback in digitale interaction to enhance learning’. Susanne Narciss was als discussiant van het symposium aanwezig. Zij combineerde in de afsluitende discussie de vier presentaties over onderzoeken over formatieve feedback. De feedback die ze op mijn onderzoek gaf, was voor mij […]

Training peerfeedback geven en beoordelen

Op donderdag 6 juni heb ik op uitnodiging van mijn collega Niels Maes een deel van de training over peerfeedback aan docenten van de minor ISDC (International Sustainable Development Cooperation) verzorgd. De docenten gaan na de zomervakantie in de minor aan de slag met peerfeedback via de VLC en 1 van de openstaande vragen was welk beoordelingsmodel ze hiervoor gaan gebruiken. Aan het eind van […]