Peerfeedback bij AEA

In de afgelopen maanden mocht ik twee keer een bijdrage verzorgen over peerfeedback bij de Academie voor Engineering en Autotechniek (AEA) van de HAN. Eind september verzorgde ik een bijdrage over peerfeedback aan AEA leert en innoveert en eind oktober gaf ik een workshop over de kracht van (online) peerfeedback tijdens een studiedag van AEA.

In de presentatie heb ik de aanwezigen meegenomen in feedback als ontwerpvraagstuk:

  • de paradigma verschuiving van feedback
  • kwaliteitsbesef
  • feedbackgeletterheid (studenten en docenten)
  • feedback als ontwerpvraagstuk (4 handvatten)
  • procesmodel voor online peer feedback
  • adviezen en aanpak
  • bronmateriaal

Een interessante website is https://www.onderwijskennis.nl/kennisbank/feedback-als-ontwerpvraagstuk . Ik heb hier een bijdrage aan geleverd, in het bijzonder over de inzet van technologie bij feedbackprocessen.

In de workshop heb ik de deelnemers meegenomen in mijn promotieonderzoek naar online peer feedback en sta ik stil bij:

  • het geheim van High Tech High, zie oa. Austins Butterfly
  • wat is goede feedback?
  • wat is peer feedback?
  • procesmodel voor online peer feedback, elementen en voorbeeld
  • zelf aan de slag
  • reflectie
  • uitsmijter (hoe zet je AI hierbij in)

Wederom dank aan AEA voor de uitnodiging!