Failfun in Onderwijs van het CvVO
Studenten en Docenten van de HAN ondergedompeld in onderwijs over ondernemen
Vernieuwen. Verbeteren. Aanpassen aan de steeds veranderende omstandigheden: Innoveren is voorwaarde bij succesvol ondernemen. Bij innoveren worden nieuwe paden bewandeld. Fouten maken is daarbij onvermijdelijk. Sterker nog: fouten maken is de enige manier om te leren. Onder de noemer ‘Failfun’ worden fouten binnen trainingen én onderwijs van het CvVO daarom uitgebreid gevierd.
Zowel in de training voor docenten áls in het minorenonderwijs voor studenten.
Persoonlijk Ondernemerschap voor docenten
Docenten vanuit techniek, economie én de sociale sector werken in de training van HAN academy aan hun persoonlijk ondernemerschap. In 8 dagdelen leren ze om vanuit eigen passies en drijfveren kansen te zien, kansen te pakken én waarde te creeren. De rol van de docent is cruciaal in de missie van de HAN om ondernemende professionals op te leiden. Docenten fungeren als boegbeeld. Als rolmodel. De ontwikkeling van je persoonlijke ondernemerschap is daarbij randvoorwaarde.
In het najaar wordt de training wederom aangeboden. Kijk voor meer informatie op de HAN CvVO website.
Minor Ondernemen en Innoveren
Niet alleen innoveren, maar ook de persoonlijke ontwikkeling tot ondernemer speelt een hoofdrol in de minoren van het CvVO. Studenten werken in 5 maanden hun idee uit tot een gevalideerd en levensvatbaar bedrijf. Tot de verbeelding sprekende voorbeelden zijn: de verfrissende parkeerapp, een leaseconstructie voor kinderkamers, een nieuw servicedriven restaurantconcept én business om Yesterdays Bread een tweede leven te geven. Vol enthousiasme en daadkracht worden concepten getest en doorontwikkeld. En ook hier geldt: Hoe meer Falen. Hoe meer Fun.
Sylvia Bronkhorst – Maart 2017