Hero, Hub, Hygiene – model
Het 3H-model, ontwikkeld door Google, is een tactisch instrument dat helpt bij het maken van een contentplanning of contentkalender.
Beschrijving
Hero-content: unieke, grootschalige content die bedoeld is om een groot bereik te genereren, om de doelgroep te inspireren en je merk/product te laten zien aan je doelgroep.
Hub-content: Het boeien en binden van je doelgroep door het aanbieden van regelmatig terugkerende content die inspeelt op (actuele) thema’s die de doelgroep interessant vindt.
Hygiene-content (ook wel Help-content): altijd beschikbare content die aansluit op specifieke zoekvragen en interesses van de doelgroep.
Hub- en hygiene content gaan vooral over vindbaarheid, dus gaan hand-in-hand met je SEO-zoekwoordenstrategie.
Bron: dekrachtvancontent.nl
Meer weten?
Waij, A. de (2019). Content! Zuurstof voor je klanten (2e druk). Van Duuren Management, Amsterdam.
Bakker, S. de (2017). Contentmarketing (1e druk). Noordhoff Uitgevers, Groningen.
Bronnen
Thinkwithgoogle (z.d.). [Programming and Channel Strategy]. Geraadpleegd van https://www.thinkwithgoogle.com/features/youtube-playbook/topic/programming-channel-strategy/
Ressort, M. (2017, 14 december). Een contentkalender maken volgens het Hero-Hub-Hygiene model. Geraadpleegd van https://dekrachtvancontent.nl/contentkalender/contentplanning-hero-hub-hygiene
Videokanaal TVMC – The Video Marketing Company