See Think Do Care Framework

Eenvoudig model, ontwikkeld door Google, om grip te krijgen op de customer journey van je doelgroep. Het is niet alleen een funnel om tot conversie te komen, maar nog meer het gestructureerd in kaart brengen van klantbehoeften (communicatiebehoeften) in de fases See, Think, Do en Care.

KPI’s staan centraal in dit model: elke stap wordt exact doorgemeten met behulp van de juiste KPI’s en op basis van deze data wordt gestructureerd gewerkt aan het verdere klantcontact.

Beschrijving en voorbeeld

In de onderstaande video wordt het framework uitgebreid toegelicht en van voorbeelden voorzien. Bekijk de video t/m 9:54.

 

Toepassing / Tips

Gebruik dit model in combinatie met andere customer journey modellen, met name om meer diepgang te krijgen in de psychologische en sociaal-psychologische afwegingen bij je doelgroep.

Meer weten

Lees het artikel op de thinkwithgoogle site: hierin veel voorbeelden van KPI’s en het doormeten ervan.

Bronnen

Eriksson, J. (2015, October). KPIs: an essential framework. Geraadpleegd van https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-145/perspectives/global-articles/kpis-essential-framework

Rooden, D. van (2018, 14 februari). See, Think, Do, Care: de kracht van een slimme remarketing-strategie. Geraadpleegd van https://www.frankwatching.com/archive/2018/02/14/see-think-do-care-de-kracht-van-een-slimme-remarketing-strategie/